Nuffnang Ads

Followers

Wednesday, March 25, 2015

Rindu

Petang

Malam tadi aku mimpi dia yang banyak berjasa .
Malam tadi aq keluarkan semua takungan air mata aku.
Malam tadi aku peluk erat dia.
Malam tadi aq tanya banyak soalan yang selama ni berlegar-legar dalam kepala otak aku .
Mungkin sebab aku terlalu rindukan dia.
Walau aku terjaga, memang betul mata aku tahu apa hati aku rasa,
Aku tak halang pun air mata aku untuk jatuh,
Sebab aku pun penat simpan terlalu lama
Tapi..
Aku ego ..
Dan dia juga?
Mungkin ?

Aku tak tahu mana nak mulakan
Apa yang patut aku bualkan.
Bila masa yang sesuai untuk aku hubungi dia .
Aku tak tahu !

Tahu tak dia .. aku tak pernah lupakan jasa dia?
Sampai sekarang aku tak pernah lupa dengan orang yang dah banyak tolong aku .
Tahu tak dia ?
11 tahun dia yang banyak berjasa, aku ingat setiap satu .

Tapi sekarang dia menjauh dari aku.
Punca dari aku ?
Yang tak pandai berterima kasih ?
Yang call dan whatsapp hanya bila perlu ?
Bila poket kering .. tak tebal masa awal bulan .
Dia saja yang boleh membantu
Tapi ..
Semua silap aku .
Mintak maaf.
Aku tahu engkau tak membaca .
Tapi aku mohon engkau tahu
Aku rindu kan engkau.
Yang dulu selalu amik kisah tentang aku dan adik-adik.
Dulu engkau seorang pengganti ibu bagi aku,
Tapi sekarang mungkin engau lelah,
Ambil tahu tentang manusia yang tak pandai nak menghargai
Mintak maaf.

Tapi satu hari,
Mungkin aku akan bersedia untuk berdiri depan pintu rumah engkau.
Saat itu,
Aku cuma minta engkau maafkan aku,
Halal kan segala yang kau beri pada aku,
Takut juga aku,
Ditarik nyawa saat aku tak sempat nak minta maaf,
Maafkan aku Yong Zuraida Ibrahim .
Aku tak pernah lupakan engkau.

Sekarang hampir 2 tahun aku hidup di K.L ..
Tanpa bantuan dari dia .
Alhamdulillah .. masih teguh berdiri.
Allah pula , maha pemurah.
Walau aku punya penuh dosa, rezeki aku tak pernah dia tak bagi .
Walau aku tak taat dan tak patuh pada perintah-DIA ,
DIA ada saja hantar bantuan bila aku fikir tiada jalan untuk aku .
Aku saja one of kalangan manusia yang tak sedar diuntung,
Yang tak reti nak menghargai,
Dan yang tak reti berterima kasih ..


2 comments:

  1. Saya... menangis baca ni... Wuwuwuwu... T_T

    ReplyDelete
  2. eh eh jangan la nagis . maaf . btw thanks sbb sudi membace :)

    ReplyDelete