Nuffnang Ads

Followers

Thursday, July 9, 2015

Ujian Dia

Assalamualaikum

28 June 2015 (PETANG 9.00 AM)

Member aku Danial kene tahan wad Hosp Kajang . dah 3 weeks muntah2. check klinik doctor cakap gestrik. But it's already 3 weeks dah. kesian giler tengok dia, nak makan je muntah. Last2 pie Hosp Kajang kene tahan . syak hepatits .

28 June 2015 (MALAM 9.00 PM)

Malam tuh, aku dapat wasap yang mengatakan "Danial sedang kritikal" .  Allah.. tak tahu la macam mana nak gambarkan perasaan waktu tuh .

29 June 2015 (PAGI 12.30 AM)

Pagi, dalam pukul 12.30 macam tuh, dapat wasap lagi. "Danial dipindahkan ke Hosp Ampang" . Waktu tuh, memang tak senang duduk dah bila kawan baik kaw dah sakit sampai macam tuh sekali . nak pergi kerja hari tuh pun.. sumpah tak ad mood. dengan risau nya,sedihnya, kusut nya . Tak tahu lah nak cakap ape. Tapi last2 doctor cakap, confirm kene kencing tikus. :'(

Pagi pukul 9.30, dapat wassap lagi. dia still tak sedarkan diri and diberi rawatan pernafasan . Allahu .. lindungilah sahabat aku .

Petang tuh, lepas habis kerja, macam pelesit aku balik . Semangat nak tngok budak tuh . lagipun waktu melawat 4.30 smpai pukul 7, so habis kerja kul 5 terus kene rushing pie sana. Sampai sana bila tibe turn aku, masuk2 .. mau berderai air mate aku tengok dia . dengan wayar sana sini , tiub2 , mesin2 kiri kanan , tangan kene ikat . Allahhuu tak tau la aku nak cakap waktu tuh. Yang aku tau, aku mintak Allah sihat kan dan sembuhkan balik sahabat aku sorang tuh . Tak sampai 5 minit pun aku tengok dia, sumpah tak sampai hati tengok dia macam tuh .

30 June 2015 (Pagi waktu sahur)

Bulan2 pose, waktu bersahur pulak .. tayar moto si dan kene rembat . Allahhuuu , berat betul dugaan sahabat2 aku kali ni . Tengahari pulak, ayah si dan cakap danial dah stabil, tiub pernafasan dah tanggal, just bergantung dengan mask pernafasan pulak . Alhamdulillah . Hari tuh, kami semue tengok dia pun, dia still dalam mamai2 . cakap tuh memang boleh, but still lemah lagi lah. Tapi hati ni dah lega dah tengok dia dah boleh berkomunikasi .

1 July 2015 (Tengahari)

Si gemok tuh dah makin baik, but doctor still buat test darah lagi. Hari ni pie melawat dia, macam2 dia mintak. Air tembikai laa , lontong laa, sarang semut la, spegetti lah. Hambooii hahaha, siap boleh buat lawak hambar lagi . blergh .. :)

2 July 2015 (Petang)

Hari nieh, si gemok tuh dah nak pindah hosp kajang balik . Aku balik kerja terus shoot naik teksi pie hosp ampang, kut2 sempat kaa.. sampai kat pintu kecemasan, aku tengok dia dah masuk dalam ambulance. Uwaa cediihhh, pakcik teksi pulak tak mau bukak pintu, nak kira duit sampai cukup. Hantu betul, dah macam drama dah aku dok suh dia bukak pintu. Lari2 sampai ke ambulance tengok kak long dia dah msuk dah. bukan ape, takut nanti die dah pindah hosp kajang, aku dah tak boleh tengok dia dah. Jauuhh .. so aku sempat cakap bye bye je ke dia. tuh pun tak nampak pun muka dia. uwaa cedihhhh :')

3 July 2015 (Tengahari)

Bad news, si dan kene masuk ICU balik sebab jatung, paru2,buah pinggang and hati dah bengkak . Allah .. ujian apa lagi Kau uji dia.

6 July 2015 (Petang)

Hari ni, si dan kritikal . Jantung dia dibantu mesin hayat .. kami yang jauh ni, mampu berdoa ja, semoga dia diberi kesihatan sidia kala .

7 July 2015 ( Pagi)

Dia dimasukkan darah, and sampai hari ini aku still tak tahu perkembangan dia yang terkini. But Insyallah, sabtu ni aku pie tengok dia . sebab rabu dah nak balik perak . so harap before aku balik beraye dapat tengok dia sekejap . Sedih kut, dah nak raya pun dia still macam tuh jugak . kami nak beraye pun teringat2 dia .

Thank for reading, entry aku kali ni, maaf membosankan . Tapi kalo korang sudi,
mohon korang doakan untuk sahabat aku Ahmad Danial Bin Ibrahim untuk kembali sihat macam dulu . sebab kami sumpah rindu giler kedia. Selamat Hari Raya Danial :')


No comments:

Post a Comment